A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár minőségpolitikai nyilatkozata
A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár a főváros lakosságának könyvtári és információellátását biztosítja; országos feladatkörű szakkönyvtárként részt vesz az ország szakirodalmi ellátásában, támogatja az oktatást és a kutatást. Minőségpolitikája illeszkedik az Alapító Okiratban, a Szervezeti és Működési Szabályzatban, a stratégiai tervben, a jövőképben és a küldetésnyilatkozatban foglaltakbanhoz.
A könyvtár vezetésének és minden munkatársának alapvető célja, feladata, hogy használóink elégedettek legyenek az intézmény által nyújtott szolgáltatásokkal, szolgáltató partnereink pedig a céltudatos, az új kihívások iránt fogékony, feladatait magas szakmai színvonalon ellátó szervezetet lássák a könyvtárban. Ezért meghatározó fontosságú számunkra tevékenységünk minőségének tervezése, egyenletes biztosítása, folyamatos javítása, rendszeres fejlesztése.
Ennek érdekében az alábbiakat teljesítjük:
– Szolgáltató tevékenységünket az érvényes jogszabályok betartásával, az elfogadott szakmai normák érvényesítésével végezzük.
– A szolgáltatásainkkal szemben támasztott használói igényeket, elvárásokat rendszeresen mérjük, eredményeit, tapasztalatait visszacsatoljuk tevékenységünkbe, figyelemmel a használói igényekre. Differenciáltan tervezzük a szolgáltatásokat.
– A könyvtár szolgáltatói szemléletének erősítése érdekében tanulmányozzuk a könyvtári szakma új hazai és külföldi kezdeményezéseit, s azokat kellő mérlegelés után alkalmazzuk. A szolgáltatások megújításánál a fejlesztési fázist követően kiemelten kezeljük a folyamat(ok) kialakítását, korrekcióját. Ezt követően a folyamatszabályozással biztosítjuk a működést és a kontrollt.
– A szolgáltatások tárgyi és technikai felszereltségét a kor elvárásainak megfelelően fejlesztjük.
Közönségkapcsolati tevékenységünk folyamatos megújításával gondoskodunk szolgáltatásaink széles körű megismertetéséről, a könyvtárhasználók felkészítéséről, a felhasználóbarát környezet kialakításáról.
– A minőségbiztosítás kiemelten fontos feladatának tartjuk a FSZEK kapcsolati rendszerének működtetését.
Olyan kulturális programokat kínálunk és fogadunk be, amelyekkel hozzájárulhatunk a könyvtáraink vonzáskörzetében élők kulturális ellátásához.
– A szolgáltatásokban megfelelő képzettségű munkatársakat alkalmazunk. A munkatársak szakmai továbbképzéséért, udvarias viselkedéséért, etikus magatartásáért a dolgozó és a könyvtár menedzsmentje egyaránt felelős.
– Szolgáltatóképességünk növelése érdekében feladatunknak tekintjük a jó munkahelyi közérzetet biztosító feltételek folyamatos fenntartását, a munkahelyi együttműködés összehangolását.
– Szolgáltató tevékenységünket az érvényes jogszabályok betartásával, az elfogadott szakmai normák érvényesítésével végezzük.
– A szolgáltatásainkkal szemben támasztott használói igényeket, elvárásokat rendszeresen mérjük, eredményeit, tapasztalatait visszacsatoljuk tevékenységünkbe, figyelemmel a használói igényekre. Differenciáltan tervezzük a szolgáltatásokat.
– A könyvtár szolgáltatói szemléletének erősítése érdekében tanulmányozzuk a könyvtári szakma új hazai és külföldi kezdeményezéseit, s azokat kellő mérlegelés után alkalmazzuk. A szolgáltatások megújításánál a fejlesztési fázist követően kiemelten kezeljük a folyamat(ok) kialakítását, korrekcióját. Ezt követően a folyamatszabályozással biztosítjuk a működést és a kontrollt.
– A szolgáltatások tárgyi és technikai felszereltségét a kor elvárásainak megfelelően fejlesztjük.
Közönségkapcsolati tevékenységünk folyamatos megújításával gondoskodunk szolgáltatásaink széles körű megismertetéséről, a könyvtárhasználók felkészítéséről, a felhasználóbarát környezet kialakításáról.
– A minőségbiztosítás kiemelten fontos feladatának tartjuk a FSZEK kapcsolati rendszerének működtetését.
Olyan kulturális programokat kínálunk és fogadunk be, amelyekkel hozzájárulhatunk a könyvtáraink vonzáskörzetében élők kulturális ellátásához.
– A szolgáltatásokban megfelelő képzettségű munkatársakat alkalmazunk. A munkatársak szakmai továbbképzéséért, udvarias viselkedéséért, etikus magatartásáért a dolgozó és a könyvtár menedzsmentje egyaránt felelős.
– Szolgáltatóképességünk növelése érdekében feladatunknak tekintjük a jó munkahelyi közérzetet biztosító feltételek folyamatos fenntartását, a munkahelyi együttműködés összehangolását.
Információ
- Cím:
1088 Budapest, Szabó Ervin tér 1. - Telefon:
06 1 411-5000 - E-mail:
info@fszek.hu - Főigazgató:
Kovácsné Koreny Ágnes
Szakmai életrajz - Telefon:
06 1 411-5001 - E-mail:
foigazgato@fszek.hu
Szervezeti egységek elérhetőségei