A hét könyve
Scott Galloway: The Four - The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
Az elmúlt években sok „eltitkolt”, a háttérben zajló folyamatra fény derült az életünkben mégoly kitartóan és mindenütt jelenlévő technológiai „platformok”, termékek működésével, - ha úgy tetszik -, színfalak mögötti filozófiájával kapcsolatban. Elég csak a Facebook közelmúltbeli ausztráliai szabályozására, és az azzal kapcsolatos társadalmi vitára, vagy Mark Zuckerberg amerikai kongresszusbeli meghallgatására gondolni, melyben a Facebook 2016-os amerikai elnökválasztást megelőző politikai kampányban való részvételéről, és ehhez kapcsolódóan az álhírek és hamis információk terjesztésének megállításában való „közreműködéséről” kérdezték.
Több kötet is megjelent a témában, ezekből mutattunk is be párat oldalunkon, ebben a rovatban. A HÉT KÖNYVE szerzője egyrészről azért lóg ki a sorból, mert nem technológia- vagy tudományfilozófiai szempontból, esetleg az emberi jogok szemszögéből vizsgálódik, hanem maga is a „sűrűjében”, a digitális marketing és a márkamenedzsment területéről érkezik, tulajdonképpen hazai pályán, hazai pályáról fogalmaz meg viszonylag erős kritikát, másrészről pedig könyve, a „The Four : The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google” nem csupán érdekfeszítő olvasmány arról, hogy hogyan alkotják újra a világot körülöttünk a legnagyobb tech-cégek, de remek metaforákkal tarkított, végtelenül szórakoztató kötet is egyben.
Scott Galloway (University of New York) úgy látja, a tech-cégeknek olyasmit is elnézünk, amit egy étterem, vagy más szolgáltatás esetében egyértelműen problémásnak tartanánk, ők pedig ezzel visszaélnek: a Facebook például rendre azt kommunikálja, hogy ők nem médiavállalat, hanem az emberek véleményének teret adó platform, mely a felelősséghárítás rendkívül hatékony eszköze Galloway szerint.
Egy rövid idézet a lenti előadásból:
“[If McDonald’s was serving 80 percent of their beef as fake] would we accept McDonald’s saying: Hold up, we are not a fast food restaurant, we are a fast food platform. We wouldn’t accept it from McDonald’s, nor should we accept it from Facebook.
Facebook says they are not a media company… The literal definition of a media company is a firm that uses a medium for reach and influence. There is no other entity in the history of mankind that is more media-ish, than Facebook is right now. ”
A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár népszerű Könyvtári Cserepont szolgáltatása 2021. március 8-tól visszavonásig szünetel a kormány járványhelyzet miatti korlátozó intézkedései alapján.
Amint a járványhelyzet engedi, és lesz lehetőség kölcsönözésre, ezt a könyvet is megtalálják majd a katalógusban található szakjelzete szerinti helyén, a Központi Könyvtár Szabadpolcos részlegén (2. emelet)!
Források és további olvasnivaló:
A szerző előadása a kötetről: https://www.businessinsider.nl/amazon-apple-facebook...
Könyvismertető a Financial Express hasábjain: https://www.financialexpress.com/.../book-review.../938788/
A kötet oldala: http://www.thefourbook.com/
A kötet a Google Books oldalon: https://books.google.hu/books?id=5qYnDgAAQBAJ...
Alexandria Ocasio-Cortez demokrata kongresszusi képviselő kérdezi Mark Zuckerberget a Facebook álhírek terjedésében “válallt” szerepével kapcsolatban: https://www.youtube.com/watch?v=8KFQx-mc2Ao
ingyenes / 12 hónap
Regisztrációs olvasójegy adminisztrációs díja:
400 Ft / 12 hónap
Napijegy: 1.650 Ft / nap
Adott könyvtár használatára jogosító olvasójegy:
12 hónapra: 7.800 Ft
6 hónapra: 5.400 Ft
3 hónapra: 4.000 Ft
Minden tagkönyvtár egyidejű használatára jogosító olvasójegy:
12 hónapra: 10.000 Ft
6 hónapra: 7.700 Ft
Kedvezmények